Tuesday, January 29, 2013

Ayah ingat ayah tu raja?!!


Dulu waktu aku kecik-kecik dalam area umur 9 or 10 tahun seingat aku, ayah suka suruh wat itu la,wat ini la..sampai lama2 aku rasa bengang plak ngan ayah..mana taknye,sikit2 aku je yg kene wat keje..sekali ngan abang kakak aku pn nk bedal membuli xnak kalah..ewah2..mentang2 aku anak bongsu.sikit2 nk buli..beginilah naseb ank kecil yg tdk berdosa ini..sob sob~ pastu,pada satu hari,aku tanya kat mak aku..

"mak,ayah tu suke suruh adik buat macam-macam.ayah ingat die tu raja ke nk suruh2 adk??"

mak aku tersnyum je lalu menjawab..

"adik..ayah kita mmg macam raja pun kt rumah ni..ayah kn ketua rumah..penat mencari rezeki utk kita sekeluarga..kang adk jgk nangis2 suruh beli jajan.ayah jgk yg beli..kan?mmg kita kene layan ayah mcm raja..tugas seorang bapa kan memimpin keluarga supaya menjadi yg terbaik..jadi tugas kite sebagai ank, kene la hormat ayah sebagai bapa..kita kene la ikut semua cakap ayah.."

Lepas je dgr penjelasan mak,baru la aku faham..terus xpenah nk rasa bengang da..aku bersyukur masih mempunyai seorang bapa yg gigih sampai skrg..umur ayah saya dah 68 tahun dah tahun ni.. :)

ayah waktu zaman muda.iya..inilah pakcik ghulam ye kwn2 sume..kacak ala2 shah rukh khan kn? *wajib kata ya!


Ok bila dah tua mcm amitabh bachan plak..iye..iye kn saja..

save the memory :)



Oh PAPA, I LOVE YOU :)
Thanx 4 de reading~


3 comments:

  1. pic yang last uh. . akak yang mane satu ek ? hehe ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. cer teka..klu die..ank bpngsu ank bongsu..kikiki

      Delete
  2. heee abg suke sngt cite ni leh x nak tau lagi cte yg selanjutnyeeeeee....heeee????????:)

    ReplyDelete